Planowanie
transakcyjne

header
Zbyt często w warunkach polskich byliśmy świadkami sytuacji, kiedy
sprzedaż firmy była ograniczona „jedynie” do „samego procesu”, w
wyniku którego następowały zmiany właścicielskie. Tymczasem, czy to
w krajach zachodnich, czy to w przypadku spółek należących do
funduszy inwestycyjnych (zwłaszcza private equity) proces sprzedaży
firmy (obejmujący dodatkowo różne „rozważania” o możliwej sprzedaży)
zaczyna się dużo wcześniej – i obejmuje szereg działań
przygotowawczych, analitycznych i koncepcyjnych. Nie chodzi nam o
to, aby spółkę „tylko” sprzedać, ale o to, aby zrobić to w taki
sposób, który:

Da wgląd w wybrane obszary działalności spółki, które można nierzadko w relatywnie prosty i szybki sposób poprawić (zwłaszcza w odniesieniu do benchmarków opracowanych na bazie wyników osiąganych przez konkurentów) jeszcze przed transakcją – po to, aby zwiększyć szanse na wyższą wycenę do uzyskania

.

Zapewni właścicielom i decydentom możliwie dobre zrozumienie uwarunkowań strategicznych całego procesu, a tym samym – da możliwość wyboru spośród paru/kilku możliwych wariantów postępowania

.

Umożliwi wypracowanie takich mechanizmów monitoringu otoczenia spółki, które pozwolą na wskazanie zbliżającego się optimum czasowego na rozpoczęcie właściwej transakcji. I w tym właśnie wspieramy naszych klientów, wychodząc poza ramy „typowego” doradztwa transakcyjnego.

.

Partnerska edukacja

  • Nie oceniamy nikogo i niczego z góry; pojawiamy się po to, aby prowadzić dialog na poziomie praktyka z praktykami, a na jego bazie wskazać możliwe praktyczne rozwiązania
  • Mamy świadomość, że właściciele i zarząd firmy są zazwyczaj mocno zaangażowani czasowo w szereg spraw operacyjnych i strategicznych – staramy się więc wypracować takie podejście, również w zakresie zarządzania czasem klientów, aby nasze wsparcie nie było kolejnym potencjalnym źródłem stresu
  • Słuchamy, po to, by zrozumieć; pytamy, po to, aby uniknąć niewłaściwej interpretacji faktów lub zdarzeń; analizujemy, po to, aby przyjść z optymalnym rozwiązaniem; komunikujemy się w taki sposób, aby nie skupiać się wyłącznie na tworzeniu dokumentów, ale na tym, aby nasze wnioski i sugestie były możliwie zrozumiałe, a jednocześnie łatwe do przełożenia na konkretne plany działania

Korzyści

Zróżnicowane rozwiązania, dopasowane do okoliczności i oczekiwań właścicieli,

Współpraca z niezależnymi praktykami rynkowymi

Skupienie się na kreacji dodatkowej wartości spółki - analiza (w tym także strategiczna) spółki wykraczająca poza „typową” analizę sprawozdań finansowych i danych liczbowych

Nastawienie na zidentyfikowanie możliwych korzyści dla spółki w różnych horyzontach czasowych

Wsparcie w sprzedaży firmy, w tym koordynacja i zarządzanie zespołem doradców w całym procesie

Wsparcie prawno-podatkowe procesu

Usługa kojarzenia klientów